38
REGISTRES DU BUREAU
[i5oo]
au long de la rue; et a esté trouvé que le pavé estant de present au bout desd, vingt quatre toises et de­mye, se rapporte à nyveau et de pareille Haulteur que la haulteur dont sera led. pavé estant au bout de lad. masse, quant il sera hausé de quatre piedz plus hault qu'il n'est de present, comme dit est.
Item, a esté trouvé que le pavé estant au bout de la masse dud. pont, du costé de l'eglise Saint Denis de la Chartre, de la haulteur qu'il sera quant il sera haulsé cinq piedz et demy plus hault qu'il n'est de present, se rapporte à nyveau et de pareille haul­teur à la haulteur de cinq piedz et demy au dessus du reez de chaussée, au posteau Cornier de l'ostel Anthoine Rolland, depuys lequel pavé estant au bout de lad. masse jusques au posteau Cornier a treize toises et demye de long.
de Doiac, de maistre Colinet de La Chesnaye et de maistres Guillaume Senault et André de Saint Mar­tin, par maistres Didier de Felin et Jehan de Felin, et autres maistres maçons et tailleurs de pierre de lad. ville de Paris, ont esté nyvellés les deux boutz du pont Nostre Dame, en la maniere qui c'ensuit:
Premierement, a esté par eulx rapporté que, pour raison de la haulteur dont ilz entendent faire ledict pont, il sera besoing haulser les pavés estans au bout des deux masses d'icelluy pont, plus hault qu'ilz ne sont de present, c'est assavoir : le pavé du costé de l'eglise Sai nt Jaques de la Boucherye, de quatre piedz, et le pavé du costé de l'eglise Saint Denis de la Chartre, de cinq piedz et demy de hault.
Item, a esté par eulx mesuré depuis ledict pavé estant au bout de la masse du costé de lad. eglise Saint Jaques, vingt quatre toises et demye en venant
LXXVI. — Raport des jurés paveurs de la haulteur du pont qui se doit faire
TANT DE COSTÉ QUE DAUTRE.
5 juillet 15oo. (Fol. 47 v°.)
Le cinquiesme jour dud. mois de Juillet, de l'or­donnance des Commis au gouvernement de la ville de Paris, Jehan Coffry l'aisné, Jehan Coffry lejeune et Guillaume de Verville, paveurs, ont toisé, mesuré et nyvellé le pavé qui se doit faire es deux boutz du pont Nostre Dame, après l'ediffice qui se fait de pre­sent; et de ce fait et baillé leur rapport dont la teneur s'ensuit :
"L'an mil cinq cens, le lundi cinqmc jour de Juillet, de l'ordonnance de mess" les Commis au gouvernement de la ville de Paris soubz la main du Roy nostre s", nous Jehan Coffry l'aisné, Jehan Cof­fry le jeune et Guillaume de Verville, maistres pa­veurs jurez du Roy nostre s°, sur le faict des paveurs à Paris, sommes transportez es deux boutz du pont qu'on souloit nommer le pont Nostre Dame pour toiser, mesurer et nyveller le pavé qui se doit faire après l'ediffice dud. pont qui se fait de present, assa­voir à quelle haulteur sc pourra trouver led. pavé; et après visitacion par nous faicte, avons trouvé que à prendre depuis le meilleu dud. pont jusques a la rue de la Tannerye a quarante huit toises et demye de
long, et que en diminuant depuis led. meilleu jusques à lad. rue de quatre poulces pour chascune toise, se trouvera troys piedz quatre poulces de descente en icelle rue de la Tannerye; et en la rue de la place aux Veaulx (1) aura deux piez de descente. Et oultre fauldra adoulcir le pavé depuis la Haulte Vennerye (2> jusques a lad. rue de la Tannerye, pour recueillir le pavé dud. pont. Et depuis led. meilleu du pont jus­ques à la rue de la Vielle Pelleterye(3> avons trouvé quarente six toises et demye, et que en diminuant depuis led. meilleu jusques à lad. rue de quatre poulces pour chascune toise comme dit est, aura cinq piedz quatre poulces de descente en lad. rue de la Vielle Pelleterye; et à l'endroit de la croix qui est devant l'eglise Saint Denis de la Chartre, aura troys piedz et demy de descente dedans lad. eglise; et à l'endroit du posteau cornyer de la maison Anthoine Roland aura ung pied et demy de descente; et si fauldra adoulcir le pavé depuis l'eglise de la Magde­laine'4' jusques à la maison dud. Anthoine Roland pour recueillir le pavé dud. pont."
O Pour l'emplacement de la place aux Veaux, voir Pans et ses historiens, p. 219, note 4.
(2)   Voir Jaillot, quartier de la Grève, p. 53; Paris et ses historiens, p. 118, note 8.
(3)   D'après Sauval et Jaillot, la rue de la Vieille-Pelleterie élait la mème que la rue de la Pelleterie. Voir Paris et ses historiens, p. 104, noie 7.
O Voir Paris et ses historiens, p. 1 55, note 5.